Alimente bune pentru sistemul imunitar | Ce să mănânci pentru a ține departe virozele!

0

Răceală, gripă, nas înfundat, tuse, oboseală și febră… Acestea sunt câteva dintre ingredientele nelipsite în fiecare sezon de iarnă și nu numai. Scăderea temperaturilor îi determină pe oameni să-și petreacă mai mult timp în interior, iar astfel se răspândesc mai rapid bolile…

Pentru a preveni problemele de sănătate sau pentru a ameliora simptomele unor afecțiuni, este important să ne ajutăm organismul furnizându-i alimente bogate în vitamine și minerale. Deja răspânditele suplimente cu vitamina C și zinc sunt la modă, însă pe lângă acestea, este de preferat să ne tratăm cu ce punem în farfurie, mai mult decât cu pastile de la farmacie.

În primul rând, trebuie să decizi să te alimentezi corect. Nu trebuie să renunți la tot ceea ce îți place, însă ai face bine să reduci pe cât posibil consumul de produse procesate și să introduci cât mai multe salate și crudități. Mâncarea ușoară este extrem de apreciată de către organism, care nu trebuie să-și aloce foarte multă energie către procesarea alimentelor, așa că poate să lupte mai mult cu microbii și implicit, să prevină îmbolnăvirea.

Iată câteva dintre alimentele extrem de sănătoase pe care ar trebui să le consumi dacă vrei să-ți întărești sistemul imunitar:

fenicul - Alimente bune pentru sistemul imunitar | Ce să mănânci pentru a ține departe virozele!

Fenicul, plantă numită și Fennel, este extrem de folositoare pentru om, încât dispune de vitamina C în proporție de 12%, favorizând funcționarea corectă a tuturor funcțiilor esențiale ale organismului, dar mai ales a sistemului imunitar. De asemenea, ardeiul roșu gras conține o vitamina C în cantitate dublă față de citrice.

Iaurtul de casă nepasteurizat, realizat cu probiotice selectate, precum și kefirul, sunt alimente extrem de folositoare pentru că luptă efectiv contra patogenilor și a virușilor. În această categorie intră și borșul, kombucha, dar și murăturille fără oțet, care conțin probiotice și fermenți buni.

Morcovii, dovleacul și cartofii dulci conțin o cantitate mare de betacaroten, care este transformat în organism în vitamina A, având efectul de combatere al radicalilor liber din organism. Cartofii dulci conțin și o cantitate generoasă de vitamina C. Semințele de dovleac sunt de asemenea extrem de benefice, fiind bogate în fier, Omega-3 și clorofilă, contribuind la reducerea inflamației. Totodată, semințele de dovleac au și efect antiparazitar.

varza de bruxelles - Alimente bune pentru sistemul imunitar | Ce să mănânci pentru a ține departe virozele!

Varza de Bruxelles, broccoli și varza kale fac parte din familia cruciferelor, fiind extrem de bogate în clorofilă și conțin sulforafanul, o substanță care inhibă enzimele HDAC și implicit oprește dezvoltarea celulelor canceroase. În plus, îmbunătățesc sănătatea oaselor, țin sub control diabetul și protejează vederea de razele ultraviolete. Totodată, aceste 3 alimente sunt recomandate și celor care vor să mai dea jos câteva kilograme, pentru că au un aport caloric nesemnificativ.

Curcuma sau turmericul este un condiment des folosit în bucătăria indiană, însă pe lângă faptul că este un bun colorant pentru orez, oamenii de știință au descoperit că, sub orice formă este consumat, are efecte benefice asupra organismului, fiind un puternic antiinflamatoriu. Aici putem include și scorțișoara sau cuișoarele: ambele sunt extrem de bogate în antioxidanți, au proprietăți antiinflamatorii, reduc nivelul colesterolului și a zahărului din sânge, sunt antifungice, antibacteriene și atenuează disconfortul digestiv.

usturoiul - Alimente bune pentru sistemul imunitar | Ce să mănânci pentru a ține departe virozele!

Usturoiul este unul dintre cele mai bune medicamente pe care ni le oferă pământul. Alicina din usturoi are un puternic rol antibacterian și antimicrobian, iar pentru că este prebiotic, adică hrană pentru bacteriile bune din organismul nostru, susține floare intestinală și promovează eliminarea toxinelor și a virușilor. În plus, usturoiul crud este bogat în calciu și potasiu.

În afară de o alimentație corectă, cei care vor să fie sănătoși trebuie să aibă în vedere și alte două aspecte importante, și anume reducerea stresului și mișcarea.

Fie că merg la sală sau nu, persoanele au posibilitatea de a face mișcare chiar și fără să investească nici un leu. Dacă nu vă place să alergați, cel puțin evitați folosirea ascensorului și folosi scările de câte ori aveți ocazia. Alternativ, puteți efectua sute de tipuri de exerciții acasă, achiziționând instrumente de câțiva zeci de lei sau chiar fără nici un instrument. Dacă aveți internet, puteți găsi zeci de programe gratuite de exerciții pe YouTube, însă dacă nu aveți, chiar și clasicele abdomene, flotări și genuflexiuni vă pot ajuta să vă mențineți sănătatea și fericirea.

femeie face exercitii - Alimente bune pentru sistemul imunitar | Ce să mănânci pentru a ține departe virozele!

Un alt capitol la care trebuie lucrat este starea de spirit. Emoțiile negative scad imunitatea, așa că trebuie să vă analizați rutina și să încercați să reduceți stresul pe cât posibil. În viața fiecărui om există numeroase surse de stres, fie că vin de la serviciu, de acasă sau de pe stradă. Spre exemplu, anumite persoane se stresează foarte mult pentru că pierd la cazinou; ceea ce nu știu este că pot revendica bonusul Vlad Cazino pentru a juca mai mult cu aceeași sumă de bani și pentru a-și controla mai bine bugetul. Astfel de mici ajustări pot face diferența între un organism slăbit și unul puternic.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here