FOTO: Acţiune a poliţiei pentru prevenirea înşelăciunilor. Mare atenţie cu cine vorbiţi la telefon!

0
144
Având în vedere creşterea numărului de înşelăciuni, poliţiştii din Vrancea au dat startul unei campanii de prevenire a înşelăciunilor prin intermediul telefoniei – “ATENŢIE LA PERSOANELE CU CARE DISCUTAȚI LA TELEFON!”.

Campanie prevenire inselaciuni3 - FOTO: Acţiune a poliţiei pentru prevenirea înşelăciunilor. Mare atenţie cu cine vorbiţi la telefon!Timp de o lună, atât în mediul urban cât şi în mediul rural, polițiștii îi vor informa pe cetăţeni cu privire la modalităţile de prevenire a înşelăciunilor, pornind de la premisa că există situaţii care pot favoriza producerea unei infracţiuni şi că, printr-o conduită preventivă, acestea pot fi evitate. Poliţiştii vor sta de vorbă cu cetăţenii şi le vor înmâna pliante cu sfaturi şi recomandări. Astăzi, în prima zi a campaniei, polițiștii au stat de vorbă cu oamenii care călătoresc cu microbuzele şi cu trenul, atât în autogară, cât şi la gară. Polițiștii au avut surpriza să dea peste persoane care au fost înșelate sau au sesizat că a existat o tentativă de înșelăciune, când le-au fost cerute sume de bani pentru rezolvarea unor situații în care erau implicate persoane dragi. De regulă, pentru a fi credibili, suspecţii se dau drept avocaţi, poliţişti, procurori, medici, reporteri, şi solicită telefonic bani, susţinând că rude apropiate au fost implicate în accidente rutiere şi au nevoie urgentă de bani, pentru spital sau că au fost reţinute de poliţie, pentru a scăpa de pedeapsă sau a acorda diverse servicii.

Campanie prevenire inselaciuni8 - FOTO: Acţiune a poliţiei pentru prevenirea înşelăciunilor. Mare atenţie cu cine vorbiţi la telefon! Metoda ”Accidentul” este tot mai des întâlnită, iar autorii infracţiunilor de înşelăciune îşi diversifică modurile de operare, apărând noi metode pentru acest tip de infracţiune. Potrivit poliţiştilor, infractorii se bazează în primul rând pe puternica reacţie emoţională pe care vestea dată o produce, şi anume starea de şoc şi teama; acestea sunt elementele pe care mizează infractorii, ştiind că majoritatea oamenilor acţionează precipitat în asemenea situaţii. Încercările acestora de a păcăli oamenii constau în pretinderea câştigării unor sume de bani, intervenții pentru realizarea unor tratamente în străinătate, accidente de circulație, realizarea unor reportaje televizate, livrării unor colete, încărcării unor cartele, schimbării unei sume de bani, cumpărării unor produse agricole, oferă de pomană alimente, etc. în cadrul unor discuţii directe, telefonice (telefon fix sau mobil) sau prin trimiterea unor SMS-uri.

Campanie prevenire inselaciuni7 - FOTO: Acţiune a poliţiei pentru prevenirea înşelăciunilor. Mare atenţie cu cine vorbiţi la telefon!“Poliţiştii vrânceni vă recomandă să nu daţi curs unor astfel de apeluri sau mesaje fără o verificare atentă a celor semnalate! Anunţaţi imediat poliţia în cazul în care sunteţi anunţaţi că o rudă aflată în străinătate a suferit sau provocat un accident, fapt pentru care trebuie să depuneţi o sumă de bani. Verificaţi dacă ruda în cauză a fost implicată într-un eveniment rutier, cereţi date despre unitatea medicală, de poliţie sau parchet unde s-ar afla aceasta şi sunaţi pentru confirmare sau luaţi legătura chiar cu persoana în cauză, pentru a vă asigura că nu este vorba despre o înşelăciune. NU daţi curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoaşteţi doar prin intermediul telefonului. NU achitaţi niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii. NU comunicaţi niciodată informaţii personale confidenţiale (CNP, serie carte de identitate, conturi bancare, parole, etc). Sunaţi la compania de telefonie mobilă – Departamentul de Relaţii cu Clienţii – verificaţi veridicitatea promisiunilor. Dacă sunteţi contactat de către cineva care vă apelează în numele unei rude apropiate, solicitaţi-i acestuia o întâlnire directă şi anunţaţi poliţia la numărul de urgenţă 112, pentru a va acorda sprijin, şi nu mergeţi la aceste întâlniri decât însoţiţi de poliţiști! În cazul în care vă confruntaţi cu astfel de situaţii, poliţiştii vă sfătuiesc să încercați să reţineţi cât mai multe amănunte referitoare la persoanele care vă abordează (numărul lor, vârsta aproximativă, detalii legate de fizionomie, vestimentaţie, etc.), tipul, marca şi numărul de înmatriculare al mijloacelor de transport cu care circulă şi direcţiile de deplasare. Împreună, printr-o informare corectă să spunem “STOP” acestor genuri de infracţiuni!”, au transmis reprezentanţii IPJ Vrancea.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here