Iniţiatorii primului call-center de urgenţe şi sfaturi medicale pediatrice din România, Peditel, care funcţionează la Cluj-Napoca din 2014, vor extinde serviciul la nivel naţional, din luna iunie, circa 60 de medici urmând să facă gărzi de câte 24 de ore.
„Suntem în testări tehnice pentru a extinde serviciul Peditel, urgenţe şi sfat medical pediatric non-stop, la nivel naţional, acesta fiind următorul pas în ceea ce priveşte call-center-ul care funcţionează la Cluj-Napoca din ianuarie 2014. De la începutul lunii iunie ar trebui să fie operaţional, iar numărul 1791 va fi apelabil la nivel naţional în reţelele de telefonie. Ne propunem ca serviciile Peditel să fie asigurate la nivel naţional de circa 60 de medici pediatri, care vor lucra în gărzi, pentru a acoperi 24 de ore din 24”, a declarat directorul executiv al Fundației „Părinți din România”, Cristina Grigore.
Potrivit acesteia, costurile lunare ale serviciului Peditel la nivel naţional se vor ridica la circa 10.000 de euro pe lună. Acești bani urmează să fie obţinuţi în urma unor campanii de strângere de fonduri şi implicarea unor parteneri la nivel naţional.
Serviciul Peditel 1791, care oferă acces non-stop la sfaturi medicale pediatrice, funcţionează din luna ianuarie 2014 în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca. În cele 16 luni de funcţionare, aproape 12.000 de părinţi au apelat la acest serviciu la care lucrează 32 de pediatri.
Mare parte dintre părinții care au apelat la sfaturile medicale pediatrice prin serviciul call-center s-au declarat foarte mulţumiţi de serviciile oferite.