5 metode de creștere a imunității

0
96

Odată cu venirea sezonului rece, apar și virozele și gripele ceea ce ne pun la încercare sistemul imunitar. Ceea ce este îmbucurător este că putem veni oricând, în ajutorul nostru cu diverse metode prin care ne putem proteja de boli și să ne îmbunătățim imunitatea. Iată 5 metode la îndemână prin care putem să ocolim virozele și gripele de sezon:

Sport regulat

Mișcarea fizică ajută la oxigenarea celulară a organismului într-un mod eficient, deoarece aparatul muscular stimulează limfa care ne ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Putem alege  mersul pe jos, alergarea, ciclismul, dansul, gimnastica, yoga, pilates sau fitness; important este ca în doar câteva minute pe zi pe care le alocăm corpului nostru prin activitatea fizică, ne păstrăm vitalitatea pe termen îndelungat. De asemenea este indicat să alternăm tipul de mișcare pentru ca organismul nostru să nu se obișnuiască cu un singur tip de efort fizic.

Sauna

Transpirația este foarte importantă deoarece prin acest proces, organismul uman elimină toxinele de la nivelul pielii. Fie că este vorba de sauna clasică, umedă sau uscată, sauna cu infraroșu sau hammam-ul turcesc, transpirația prin orice metodă ne asigură că organismul nostru elimină din toxinele ce ne-ar putea produce un dezechilibru în sistemul nostru imunitar.

Alimentația corespunzătoare

Alimentele consumate au un rol foarte important în refacerea imunității datorită faptului că în proporție de peste 70% se datorează sănătății colonului. Trebuie acordată o mare atenție alimentelor ce au fibra insolubilă, care ne ajută la curățarea mecanică a organismului nostru. Și mai importante sunt alimentele ce conțin fibre solubile, care prin procesul de fermenție de la nivelul colonului, reface flora bacteriană din colon. Cele mai cunoscute și benefice alimente sunt: ovăzul, leguminoasele (năut, linte, fasole), legumele și mai ales cele care conțin inulină (in, sparanghel, gulie, păpădie, ceapă, usturoi etc). Kefirul, laptele bătut și iaurtul au proprietăți de a reface o floră intestinală cu probleme.

Suplimentele alimentare

Cele mai cunoscute și folosite suplimente alimentare cu rolul de a susține un sistem imunitar sănătos și eficient sunt: probioticele, echinaceea, polenul, vitamina D. De asemenea și suplimentele ce conțin antioxidanti susțin imunitatea, mai ales în fazele incipiente ale infecțiilor. Vitaminele C și E, polifenolii, mineralele Zinc și Seleniu, coenzima Q10 sunt antioxidanți foarte eficienți în susținerea sistemului imunitar. Toate aceste suplimente trebuie consumate în funcție de anotimp, nu trebuie să înlocuiască un regim de viață sănătos și echilibrat. Înainte de a începe cura de imunizare cu aceste suplimente trebuie neapărat consultat un specialist pentru recomandări și scheme de tratament.

Diminuarea stresului și expunerea la soare

Relaxarea și liniștea ne calmează sistemul nervos, îmbunătățind astfel, procesul de funcționare a organismului nostru. Cele mai cunoscute și eficiente metode de relaxare sunt: aromoterapia, masajul și meditația. În sezonul rece în care ne aflăm este mai dificil să ne expunem la soare dar și atunci când este posibil este important să ne expunem pe o suprafață cât mai mare a corpului, pentru activarea Vitaminei D, vitamină cu un rol deosebit de important în imunitatea noastră. De asemenea, timpul de odihnă și somnul ne ajută să avem o imunitate ”de fier” precum și păstrarea unui echilibru în viețile noastre cotidiene.

 

Revelion 2023 SARA Events
Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.