Acasă Actualitate A început Postul Crăciunului | Care sunt zilele cu dezlegare și ce...

A început Postul Crăciunului | Care sunt zilele cu dezlegare și ce alimente se pot consuma

0
269
Postul Nașterii Domnului sau Postul Crăciunului este una dintre perioadele pe care credincioșii ortodocși le respectă cu foarte mare strictețe. Postului Crăciunului se întinde pe o perioadă de 40 de zile, de pe data de 15 noiembrie până pe data de 25 decembrie. Postul Crăciunului este unul destul de permisiv, în multe zile fiind permisă dezlegarea la pește în zilele de 21 noiembrie, cu ocazia sărbătorii Intrării Maicii Domnului în Biserică, 30 noiembrie, cu ocazia pomenirii Sfântului Andrei, 6 decembrie, cu ocazia prăznuirii Sfântului Nicolae, 13 decembrie, cu ocazia amintirii Sfântului Ierarh Dosoftei, mitropolitul Moldovei și în data de 18 decembrie.

În zilele de luni, miercuri și vineri, în cazul în care Biserica Ortodoxă pomenește un mare sfânt, care este însemnat în calendarul ortodox cu cruce neagră, credincioșii au dezlegare la untdelemn și vin. Dacă în calendar se prevede o zi marcată cu cruce roșie, atunci credincioșii pot consuma pește. În timpul Postului Crăciunului, în zilele de marți și joi există dezlegare la untdelemn și vin. De asemenea, până pe data de 20 decembrie inclusiv, sâmbăta și duminică se poate consuma untdelemn, pește și vin. În Ajunul Crăciunului, românii pot să consume doar seara, doar grâu fiert îndulcit cu miere, covrig, turte din făină sau poame. În ziua de Crăciun, credincioșii consumă, de regulă, alimente dulci.

Este recomandat ca persoanele care țin postul Crăciunului să fie cumpătate din punct de vedere alimentar, să continue să consume alimente sănătoase, bogate în vitamine. Carnea poate fi înlocuită cu soia. Aceasta poate fi folosită pentru chifteluţe, pentru sărmăluţe vegetale sau pentru şniţele. O pungă de soia costă mai puţin de 2 lei în magazine. Tot pe soia pun bază şi cei care vor lactate. Extrasul din boabe de soia este un bun înlocuitor al laptelui, iar brânza tofu se poate găsi în supermarketuri. Pe primul loc în topul alimentelor care înlocuiesc carnea sunt ciupercile. Ele conțin proteine și fibre, dar și vitaminele B1, B2, B3, B6, C și D, dar și acid folic, fier, zinc, potasiu, seleniu, fosfor și cupru. Acestea se pot pregăti sub formă de sote, tocăniță cu ardei, gogoșari și ceapă, prăjite cu usturoi, la cuptor gratinate cu cașcaval de soia sau ca umplutură pentru plăcinte. Fasolea este, de asemenea, o legumă sățioasă. Se poate prepara cu sos de roșii, sau ciorbe și iahnie. La dispoziţia celor ce postesc mai sunt o mulțime de legume de toamnă cu care se pot prepara tot felul de tocăniţe sau salate.

Revelion 2023 SARA Events
Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.