Atribuirea traseelor județene de transport persoane contestată de mai mulți transportatori | Cătălin Toma: „CJ Vrancea a respectat toate prevederile legale”

0
659

Modalitatea prin care au fost atribuite traseele de transport persoane pe rutele județene a ajuns în atenția Direcției Naționale Anticorupție. Mai multe societăți de transport public din județ au reclamat Consiliul Județean Vrancea la DNA, nemulțumiți de modul în care au fost atribuite contractele de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate județene. Transportatorii reclamă posibile fapte de corupție, abuz în serviciu, fals și uz de fals. Aceștia acuză Consiliul Județean Vrancea că nu ar fi fost respectate procedurile de atribuire prin licitație publică deschisă, datele din anunțul publicat nefiind conforme cu documentația aprobată de aleșii județeni în ședințele publice din octombrie și noiembrie 2021.

CJ Vrancea a aprobat în data de 21 octombrie 2021 o Hotărâre de Consiliu Județean (HCJ nr. 233) prin care a fost aprobat Studiul de oportunitate, în vederea stabilirii modalității de atribuire a serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria teritorială de competență a UAT Județul Vrancea, și a Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate 2022-2028”. Ulterior, în data de 23 noiembrie, autoritatea contractantă a aprobat o serie de modificări ale Hotărârii nr. 233, respectiv actualizarea anexelor 1, 2 și 3, în aceeași zi fiind aprobată și Hotărârea CJ nr. 260 care viza documentația de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria teritorială a UAT Județul Vrancea.

Firmele de transport se plâng de impunerea unor condiții mult prea stricte

O directivă europeană a impus ca în România să se renunțe la contractele de delegare a transportului public de persoane și să se treacă la licitațiile competitive. Dacă inițial termenul era până la sfârșitul anului 2019, cei cu afaceri în domeniu s-au prevalat de faptul că aveau deja emise licențe de transport până la sfârșitul anului 2023 și au cerut ca acestea să rămână în vigoare până la acea dată. În urma negocierilor și discuțiilor s-a stabilit ca termenul la care încetează contractele de delegare să fie la sfârșitul anului 2021. Ca urmare a avansării acestei noi date, reprezentanții COnsiliului Județean Vrancea au pus lucrurile în mișcare și au început pregătirile pentru ca noul termen să fie respectat. Graba autorităților nu a fost pe placu transportatorilor, mai ales că noile nodiții impuneau acestora instalarea pe mijloacele de transport în comun a sistemelor de numărare a călătorilor, instalarea sistemelor de plată cu cardul și chiar înnoirea parcului auto cu autovehicule care să aibă norma de poluare Euro 6. Fără să se gândească la confortul pe care trebuie să-l asigure călătorilor, mai multe firme de transport s-au pus pe reclamat noile condiții impuse de autorități.

Transportatorii au mers în instanță cu noile condiții impuse. Magistrații de la Curtea de Apel Galați au respins definitiv contestația

Procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate județene a ajuns și pe masa judecătorilor după ce mai câțiva transportatori au contestat în instanță cele trei hotărâri ale Consiliului Județean Vrancea, hotărâri care au stat la baza licitației publice deschise. De altfel, documentele au fost verificate de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice din cadrul Ministerului Dezvoltării, fiind încheiată o notă de control în data de 10 martie 2022. Verificări au fost făcute și de Agenția Națională a Achizițiilor Publice. „Procedura de achiziție publică inițiată de Consiliul Județean Vrancea pentru atribuirea traseelor de transport public județean se derulează cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare și respectă Hotărârile de Consiliu Județean nr. 233/21.10.2021, 259 și 260 din 23.11.2021. Documentația de atribuire publicată de CJ în SEAP a fost verificată și validată de Agenția Națională a Achizițiilor Publice. Contestația formulată de câțiva transportatori la procedura de achiziție publică inițiată de CJ Vrancea a fost respinsă definitiv de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Și în instanță operatorii de transport au pierdut, Curtea de Apel Galați respingând definitiv cererea acestora de suspendare a celor 3 hotărâri care stau la baza licitației. Studiul de oportunitate care a stat la baza documentației este actualizat, fiind realizat în anul 2021. În concluzie, Consiliul Județean Vrancea a respectat toate prevederile legale în ceea ce privește procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate județene. Este vorba de o procedură transparentă, derulată prin Serviciul Electronic de Achiziții Publice conform legislației în vigoare”, a precizat președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma.

Din informațiile noastre, transportatorii care încearcă să pună pună piedici sunt aceeași care dețin un parc auto învechit și nu pot să se încadreze în cerințele noilor reglementări în acest domeniu. Pe lângă condițiile tehnice precare pe care aceștia le oferă călătorilor, contestatarii trebuie să îndeplinească și anumite condiții economice, noile prevederi vizând și combaterea evaziunii fiscale. (foto cu caracter informativ)

 

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.