Beneficiile vitaminei A pentru organism – recomandări și contraindicații

0
43

Foarte multi dintre noi stim deja faptul ca vitamina A este una solubila in grasimi. De asemenea, vitamina A naturala poate fi gasita in multe fructe, legume, oua, lapte integral, unt, margarina, carne si peste gras de apa sarata. Totodata, vitamina A se poate face si intr-un laborator. Unele substante pe care le regasim in alimente pot fi transformate in vitamina A in organism, putand fi utilizate pentru a trata deficitul de vitamina A, atat pe cale naturala, cat si prin intermediul unor suplimente cu vitamina A. Oamenii folosesc, de asemenea, vitamina A pentru a reduce complicatiile unor boli precum malaria, HIV / SIDA si rujeola si pentru fertilitate, diaree, vedere, dezvoltarea copilului in timpul sarcinii si dupa aceea, probleme ale pielii, infectii si multe alte afectiuni. Vitamina A sau retinolul este prima vitamina descoperita. Vitamina A este o vitamina liposolubila. Mancarea este principala sursa de vitamina A din organism. Se gaseste in alimente de origine animala si vegetala.

Vitamina A este cel mai bine cunoscuta ca vitamina pentru vedere. Contribuie intr-adevar la imbunatatirea si mentinerea performantei vederii. Cu toate acestea, are si alte functii esentiale pentru a asigura functionarea optima a corpului. Este, de asemenea, o sursa de multe beneficii pentru sanatate, fara de care organismul nu ar putea functiona in parametrii optimi. Astfel, atunci cand exista un deficit de vitamina A in organism, specialistii in sanatate recomanda ca pacientii sa ia pentru o anume perioada de timp vitamina A capsule. Prin urmare, magazinul online Go Vita va pune la dispozitie vitamina A, pentru ca sanatatea ta conteaza si pentru noi. Cumpara chiar acum vitamina A si asigura-te ca organismul tau nu are de suferit!

In corpul uman, vitamina A este prezenta sub forma de acid retinoic, in membranele mucoase si osoase. Se numeste retinol, deoarece a fost gasit pentru prima data in retina. In medie, doza zilnica recomandata pentru necesarul de vitamina A al unui adult este de 1 mg. Aceasta valoare este rezonabila, in functie de starea fiziologica si de varsta fiecarei persoane. O femeie care alapteaza, de exemplu, are nevoie de un aport de 1,4 mg de vitamina A pe zi, fata de 0,5 mg pentru un copil.

Alimentele sunt principala sursa de vitamina A. Aceasta se gaseste in mod natural (sub forma de retinol) in alimentele de origine animala, lapte, galbenusuri de ou, etc. Vitamina A este, de asemenea, disponibila ca provitamina A in alimentele de origine vegetala portocale, morcovi, salata, cartofi, caise etc. Vitamina A este implicata in mai multe roluri fiziologice in corp. Participa la diferentierea celulelor, cresterea, imunitatea si, bineinteles, la imbunatatirea vederii. De asemenea, contribuie la sanatatea membranelor mucoase si a pielii. In caz de malnutritie, o tulburare a absorbtiei intestinale, o insuficienta biliara sau o dereglare a functiei digestive ar putea aparea  in cazul unui deficitul de vitamina A.

Este posibil sa aveti pielea si parul uscat, tulburari digestive, nervozitate excesiva sau chiar vulnerabilitate la infectii. Luarea unui supliment de vitamina A este recomandata si pentru a acoperi deficitul de vitamine, mai ales in situatiile critice. Trebuie remarcat faptul ca administrarea unui supliment de vitamina A nu este recomandata femeilor care doresc sa aiba un copil si femeilor insarcinate.

Chiar si un mic exces de vitamina A poate duce la un defect congenital. Excesul de vitamina A poate duce, de asemenea, la vedere incetosata, caderea parului, dureri de cap etc. Pentru o persoana cu un sistem imunitar puternic, acest exces nu este periculos, daca aportul de vitamina A este de 10 ori mai mare decat necesarul mediu pe zi.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.