Turcii de la Tekfen au contestat licitațiile de atribuire a contractelor pentru execuția loturilor 2 și 3 din autostrada care va lega Buzăul de Focșani. Asta înseamnă că termenul pentru semnarea contractelor va fi prelungit cu cel puțin 30 de zile. Vineri, turcii de la Tekfen au depus cele două contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), exact în ultima zi în care acestea mai erau permise. Asta după ce, firmele lui Dorinel Umbrărescu au câștigat licitațiile pentru loturile Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (31 km) și Râmnicu Sărat -Mândrești Munteni ( 36 km).
Reamintim că, pe 19 septembrie 2022, CNAIR a anunțat că a fost finalizat procesul de evaluare a ofertelor pentru Tronsonul 2 și Tronsonul 3 din Autostrada A7. Conform CNAIR, ofertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi este Asocierea SC SA & PE Construct SRL – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Intertranscom Impex S.R.L. Durata de execuție ale celor două contracte este de 26 de luni. „Durata de execuție a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR. Pentru Tronsonul 2, cu preţul de 1.317.073.556,06 Lei fără T.V.A.. Pentru Tronsonul 3, cu preţul de 1.469.390.182,97 Lei fără T.V.A. Menționăm că pe aceaste secțiuni de autostradă vor fi realizate și o serie de lucrări de artă, respectiv:
– pentru Tronsonul 2, 12 poduri dintre care, Podul peste Râmnicul Sărat și DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 m.
– pentru Tronson 3, 18 poduri și un pasaj, din care Podul peste DJ 205R și pârâul Ramna este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 380 m.
Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3) și reprezintă o prioritate absolută la nivel național, conform analizei din Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei”, a transmis CNAIR. La începutul lunii septembrie, firmele lui Dorinel Umbrărescu au semnat contractele de execuție pentru primele două loturi din A7 Buzău – Focșani. Este vorba despre Lotul 1 de la Buzău la Vadu Pașii și Lotul 4 de la Mândrești – Munteni în Focșani Nord. Tronsonul 1 din autostrada Buzău-Focșani are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord) are cu o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA). Constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor, perioada de garanție a lucrărilor fiind de 10 ani de zile.