Elevii cu tulburări de învăţare, ajutaţi de profesori specializaţi

0
131

Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere proiectul metodologiei pentru asigurarea unui suport necesar elevilor cu tulburări de învăţare, respectiv citire, exprimare în scris şi matematică.  Prevederile acestui proiect vizează doar elevii înscrişi în învăţământul preuniversitar, diagnosticaţi cu tulburări specifice de învăţare în baza unei evaluări efectuate de specialişti acreditaţi din şcoala de masă (profesori consilieri şcolari, logopezi, profesori de sprijin) şi specialişti (psihologi, logopezi, psihopedagogi).

Potrivit Ministerului Educaţiei, tulburările specifice de învăţare desemnează un grup eterogen de tulburări ce afectează procesul tipic de achiziţie a abilităţilor şcolare: dislexie, disgrafie, discalculie.

Diagnosticul de dislexie şi disgrafie se stabileşte, de regulă, în clasa a II-a, după ce elevul a parcurs învăţarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileşte, de regulă, în clasa a III-a.

Unul dintre cele mai importante obiective urmărite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor/elevilor identificaţi cu tulburări specifice de învăţare.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here