Începând cu 2 mai, Altex România este noul proprietar al rețelei Brico Dépôt, tranzacția fiind parte a unei mutări strategice anunțate încă din decembrie 2024. Achiziția marchează intrarea Altex, liderul pieței de electro-IT din România, în domeniul bricolajului, într-o mișcare care îi diversifică portofoliul și îi întărește poziția pe piața de retail.
Altex este liderul detaşat al comerţului electro-IT local şi este, după cifra de afaceri, una dintre cele mai puternice trei companii antreprenoriale româneşti. Grupul controlat de omul de afaceri Dan Ostahie deţine circa 125 de magazine fizice, plus operaţiuni online sub cele două branduri ale grupului Altex şi Media Galaxy.
Antreprenorul şi vizionarul Dan Ostahie a pus temelia companiei Altex în 1991, în oraşul Piatra Neamţ, începându-şi afacerea cu televizoare second-hand importate. Absolvent al Facultăţii de Electronică şi Comunicaţii de la Universitatea Politehnica din Bucureşti, Ostahie a devenit figura centrală a unei afaceri care a evoluat spectaculos de la începuturile sale modeste umile.
Sub conducerea sa, Altex a devenit un gigant în domeniul electro-IT, dezvoltându-se într-o reţea impresionantă magazine răspândite la nivel naţional, sub mărcile Altex şi Media Galaxy.
Brico Dépôt România a înregistrat anul trecut vânzări de aproximativ 302 milioane de euro. Cu această preluare, Altex nu doar că păstrează activitatea magazinelor, dar continuă și colaborarea cu Kingfisher – fostul proprietar – prin menținerea produselor marcă proprie în rețea.
„Finalizarea vânzării Brico Dépôt România ne permite să ne concentrăm strategic pe piețele unde avem o poziție puternică și putem crea valoare pentru acționari. Totodată, vom continua să oferim brandurile noastre exclusive clienților din România”, a declarat Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
Pentru Altex, această extindere în zona de bricolaj poate deveni un pas important către consolidarea unei poziții dominante în retailul românesc, profitând de interacțiunea dintre segmentele de produse și rețeaua de magazine.