În Vrancea s-a găsit soluția pentru copiii care nu pot urma cursurile online din cauza sărăciei: poștașul!

0
672

La nivelul Inspectoratului Școlar Vrancea s-a centralizat situația privind nevoia de dispozitive electronice și internet la nivelul fiecărei comune, astfel încât copiii care nu beneficiază de aceste „minuni” ale tehnologiei să poată urma cursurile online. Așadar, potrivit datelor oficiale, dintre cei 40.150 de elevi ce urmează învățământul primar, gimnazial și liceal, un număr de 5.275 de copii nu au posibilitatea de a se conecta online, fie pentru că nu au un telefon (tabletă, laptop, PC), fie pentru că nu sunt conectați la internet din varii motive: dificultăți financiare, localitatea nu este conectată la net, ori, pur și simplu, în zonă nu există electricitate. Numărul elevilor care nu se pot conecta online a fost obținut de ISJ după ce a trimis în teritoriu chestionare la care, spre surprinderea conducerii instituției, au răspuns 11.370 de elevi și 10.500 de părinți.

„Făcând o analiză a răspunsurilor am constatat că la nivelul județului nostru 80% dintre elevi beneficiază de device-uri și participă și la lecțiile online. După ce am aplicat aceste chestionare, am apelat la ajutorul directorilor și, prin intermediul diriginților, am încercat să facem o analiză cât mai aproape de nevoile copiilor de tehnologie și accesul la internet și am constatat că, la nivelul județului Vrancea este vorba despre un număr de aproximativ 5.275 de elevi care nu au acces deloc la astfel de mijloace informatice. Pentru acești elevi s-au luat măsuri de a fi contactați, există școli unde învățătorii și profesorii au aplelat la poștă ori voluntari pentru a le trimite copiilor teste sau materiale didactice”, ne-a spus inspectorul general adjunct al ISJ Vrancea, Gabriela Marchitan.

Din cele spuse de conducerea Inspectoratului Școlar reiese un adevăr pe care actualul Guvern nu vrea să-l recunoască. Practic, prin sintagma „învățătorii și profesorii au aplelat la poștă ori voluntari pentru a le trimite copiilor teste sau materiale didactice” reiese că grozavele noastre cursuri online nu fac decât să creeze o uriașă discriminare între elevii fără posibilități materiale și cei cu familii înstărite. Învățământul din România, „grație” tuturor guvernărilor care s-au perindat mișelește la cârma României și care au reușit cu succes să facă praf unul dintre sistemele vitale ale unui stat, dacă nu cel mai important, a dat astăzi examenul de capacitate pe care l-a picat rușinos. Multe dintre cadrele didactice sunt de acord că situația nu e roză, ba, dimpotrivă, tinde să devină disperată pentru acei copii care vor să învețe dar ai căror părinți nu-și permit decât „luxul” un telefon cu taste (dacă îl au și pe ăla). Ce să mai vorbim de tablete, laptop-uri și conexiune la internet? Dar ceea ce era mai important de reținut este că, fără tradiționala, bătrâna și buna POȘTĂ ROMÂNĂ, foarte mulți dintre cei peste 5.000 de copii nu ar fi intrat în posesia cursurilor, căci, pe lângă călătoria prin intermediul biților, cursurile au ajuns la destinație și prin clasicul poștaș.

Care va să zică, în comuna Slobozia Bradului învață 1.704 elevi, dintre care 858 au spus „pas” cursurilor online. În multe familii sunt peste 4-5 frați iar singurul telefon mobil aparține capului de familie, tata, care se întoarce de la lucru seara târziu. Conducerea școlii din localitate nu știe la ce săse aștepte pe viitor, dar deocamdată elevii vor continua să învățe prin intermediul POȘTEI. „Suntem pe primul loc ca lipsă de dispozitive dar suntem avem și cea mai numeroasă populație școlară din județ cu 1.704 școlari. Am luat legătura cu majoritatea dintre copii pe WhatsUp, cu părinții lor însă există o mare problemă: ei sunt câte 7-8 în familie și, astfel, un singur telefon este insuficient. Mai mult, dispozitivele respective stau la tați, nu la mame, iar aceștia sunt plecați toată ziua cu treburi și se întorc seara, târziu, pe la ora 20.00 – 21.00. Ce să facă săracii copii mai întâi? Pe viitor, ca o soluție pentru cei pe care nu i-am putut contacta, am hotărât să trimitem lecțiile prin poștă, cu confirmare de primire, însă nu știm ce feedback vom avea…”, ne-a spus directorul Școlii Gimnaziale din Slobozia Bradului, profesorul Cătălina Popescu.

Liceul Tehnologic din Mărășești are în structura sa organizatorică Școala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu” și Grădinița cu program prelungit „Lizuca”. Împreună, toate trei, oferă educație unui număr de 280 de elevi. Dintre aceștia 114 nu pot urma cursurile online. Ce soluție de avarie s-a găsit? Poșta Română! Singura soluție în țara cu a doua cea mai mare viteză la net după India! A doua mare problemă este faptul deja cunoscut: mulți dintre elevi provin din familii defavorizate și nu-și permit un calculator ori un telefon mobil mai performant. Trist este că nimeni nu întrevede îmbunătățirea situației pe viitor. „Majoritatea acestor elevi, care nu au acces la internet ori la tehnologia potrivită pentru a putea avea acces la cursurile online, provin din familii defavorizate. Mulți dintre părinții acestor copiii au plecat la muncă în străinătate și i-au lăsat în grija bunicilor, alții s-au despărțit… este o situație delicată. Ca o soluție pentru ei, pentru cei care nu au posibilitățile amintite, am hotărât să le trimitem acasă, prin intermediul poștei, fișe de lucru pe care să lucreze și în baza cărora să fie notați. Pe viitor, dacă vom fi obligați să recurgem la aceleași metode de educație, va fi foarte greu dacă nu avem sprijin. Ne vom izbi de aceleași probleme dacă nu vom fi sprijiniți. Există programul „Euro 200” dar nu vor fi mulți care să se încadreze, astfel încât problema va fi rezolvată parțial”, ne-a declarat directorul Liceului Tehnologic din Mărășești, profesorul Daniela Iacob.

O altă instituție cu aceleași probleme este Școala nr. 7 din Focșani. Aici, dintre 743 de elevi, 412 au declarat că nu au dispozitive sau conexiune la internet pentru a putea participa la cursurile online. E drept, 50 dintre ei sunt persoane lispite de libertate din cadrul pentitenciarului Focșani și fac parte, alături de alții, din programul „A doua șansă”. La fel de adevărat este și faptul că elevii din Focșani nu au probleme cu aceste cursuri online, însă pentru cei fără posibilități materiale POȘTA a devenit unicul salvator și garant al educației. „Majoritatea elevilor care nu au acces la cursurile online fac parte din Proiectul „A doua șansă”, în cadrul căruia am putea enumera cele 50 de persoane din penitenciar dar și destui care provin din familii cu posibilități materiale reduse. Până acum ne-am descurcat cum am putut, cu mulți dintre ei nu am reușit să luăm legătura. De aceea, pe viitor am hotărât să le trimitem cursurile prin poștă. Am făcut acest lucru și până în prezent însă, în unele cazuri, am primit plicurile înapoi. Vă rog să mă credeți, la foarte mulți dintre beneficiarii proiectului trebuie să le dăm caiete tot noi… ce să mai vorbim de internet, telefoane inteligente ori tablete? Însă la Focșani nu avem probleme din acest punct de vedere, poate un caz sau două”, ne-a lămurit directorul Școlii nr. 7, Ionuț Burlan.

 

 

 

 

 

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here