Calea ferată Urziceni-Făurei ar putea fi redeschisă pentru trenurile de călători după o modernizare planificată de Sucursala Regională de Căi Ferate Galați. Trenurile de pasageri nu mai circulă pe această rută din 2021, deși linia rămâne activă pentru transportul de marfă, în special în perioada campaniilor agricole.
Pentru acest proiect, SRCF Galați a lansat o licitație publică cu titlul „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară”. Contractul, estimat la 111 milioane de euro (aproximativ 557,7 milioane de lei), include proiectare și execuție lucrări pentru două sectoare:
- Făurei-Galați: linie dublă electrificată, 82,633 km lungime, 11 stații de cale ferată.
- Urziceni-Făurei: linie simplă neelectrificată, 54,292 km lungime, 5 stații de cale ferată.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 5 martie 2025, iar acestea trebuie să fie valabile până pe 5 septembrie 2025. Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar termenul de finalizare a lucrărilor este decembrie 2026.
Tronsonul Urziceni-Făurei ar putea fi finalizat mai rapid, deoarece lucrările pot fi demarate și finalizate independent de cele de pe tronsonul Făurei-Galați. Această abordare permite o flexibilitate mai mare în execuție și poate facilita redeschiderea mai rapidă a liniei pentru pasageri.
Linia Urziceni-Făurei face parte din Magistrala 700 și a fost inaugurată pe 11 septembrie 1943. Trenurile de călători au circulat pe această rută până în 2014, când linia a fost închiriată operatorului privat RC-CF Trans Brașov. Modernizarea acestei rute este considerată esențială pentru revitalizarea transportului feroviar în regiune, oferind o alternativă viabilă și ecologică transportului rutier.