Drumurile nesfârșite pe care românii erau nevoiți să le facă pentru înmatricularea și radierea autovehiculelor ar putea deveni istorie. Conform unui proiect de ordonanţă care a fost pus în consultare publică, proprietarul unui autovehicul va putea încărca documentele într-o platformă online, eliminându-se deplasarea fizică până la sediile instituțiilor publice. Cu alte cuvinte, contractele de vânzare a autovehiculelor vor putea fi transmise către autorități exclusiv online, alături de restul actelor necesare înregistrării la Fisc, dar și cele pentru înmatricularea sau radierea din circulație. Potrivit proiectului, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi instituția responsabilă cu dezvoltarea platformei informatice. „Este încă un pas înainte pe care România îl face pe drumul transformării digitale, după lansarea aplicaţiei ghişeul.ro şi a cazierului judiciar online gratuit. Ne propunem să îi oferim cetăţeanului o viaţă mai uşoară, o relaţie directă cu instituţiile statului, servicii uşor accesibile şi transparente, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării Sebastian Burduja. Pentru a fi pus în aplicare, proiectul de OUG trebuie să fie adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial al României.