Vineri, 27 septembrie 2024, la Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a avut loc Consfătuirea Județeană pentru Educație Timpurie. Această întâlnire a reunit cadre didactice, directori de instituții preșcolare și inspectori școlari, cu scopul de a analiza și îmbunătăți sistemul de educație timpurie, punând accent pe metodele de învățare și dezvoltare pentru copiii preșcolari.
Evenimentul a fost coordonat de inspectorul școlar pentru educație timpurie, prof. dr. Șerbu Georgiana Alexandra, având ca invitate speciale pe inspectorul școlar general, prof. dr. Livia Silvia Marcu, și inspectorul școlar general adjunct, prof. Lauriana Ailincuței.
În cadrul deschiderii consfătuirii, inspector general Livia Silvia Marcu, a subliniat importanța activității desfășurate în creșe și grădinițe. Aceasta a pus un accent deosebit pe parteneriatul autentic dintre educatori și părinți, considerat esențial în modelarea viitorului fiecărui copil. Colaborarea strânsă cu familiile, în opinia sa, este cheia obținerii unor rezultate de succes în educația timpurie.
De asmenea, inspector școlar general adjunct, Lauriana Ailincuței, a felicitat cadrele didactice pentru devotamentul și munca lor, subliniind că educația timpurie reprezintă „temelia dezvoltării copiilor”, fiind esențială pentru pregătirea acestora pentru etapele ulterioare ale educației și vieții.
În cadrul evenimentului, au fost prezentate și discutate mai multe aspecte legislative și metodologice esențiale pentru educația preșcolară, printre care: reperele legislative actuale care guvernează educația timpurie; metodologia privind portofoliul educațional al preșcolarului, un instrument fundamental în urmărirea progresului și dezvoltării copilului; reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea preșcolarului, ce includ o abordare holistică a educației și dezvoltării armonioase a personalității copiilor.
În același cadru s-a discutat și despre proiectele derulate prin PNRR și PEO, care oferă sprijin financiar și logistic pentru îmbunătățirea calității actului educațional și infrastructurii dar și despre importanța parteneriatelor între părinți, cadre didactice și comunitatea locală, pentru a crea un mediu educațional propice dezvoltării copiilor.
Consfătuirea a avut un rol semnificativ în consolidarea colaborării dintre profesori și instituțiile educaționale, precum și în alinierea la noile norme și metodologii educaționale. Prin participarea activă a cadrelor didactice și a directorilor din învățământul preșcolar, s-a creat un spațiu pentru schimbul de idei, bune practici și soluții inovatoare care să asigure progresul constant al educației timpurii.