Rezultatele recente ale simulării probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2023-2024 au stârnit preocupare în rândul autorităților din învățământul județean. Potrivit datelor prezentate, 76,11% din elevii din mediul urban și doar 40,06% din cei din mediul rural au reușit să obțină medii generale peste 5.00.
În lumina acestor cifre, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a inițiat un plan de intervenție amplu, concentrându-se pe îmbunătățirea performanțelor elevilor la examenul de Evaluare Națională – 2024. Prima etapă a acestui plan a fost realizarea unei inspecții tematice, efectuate de inspectorii școlari cu atribuții teritoriale, pentru a investiga cauzele din spatele rezultatelor slabe.
Analizând rezultatele inspecției și consultându-se cu cadrele didactice implicate, au fost demarate acțiuni concrete de sprijin pentru elevi, profesori debutanți și directori de școli. Măsurile ce vor fi luate sunt:
- Verificarea modalității de informare și dezbatere a rezultatelor cu elevii și părinții acestora;
- Verificarea modalității de realizare a orelor remediale prin programul PNRAS (în școlile unde se implementează);
- S-a recomandat ca fiecare unitate de învățământ să stabilească un program/ grafic de ore remediale cu elevii claselor a VIII-a la disciplinele de examen, precum și abordarea diferențiată a modalității de lucru cu elevii;
- Inspectorii de specialitate, împreună cu profesori metodiști, vor organiza activități de consiliere cu profesorii debutanți, în scopul abordării diferențiate la clasă a activităților de predare-învățare-evaluare;
- Consilierii școlari vor face activități în vederea stimulării motivației pentru învățare a elevilor.
Inspectorul Școlar Județean a subliniat importanța colaborării strânse între toți factorii implicați în procesul educațional pentru a asigura succesul elevilor în cadrul examenului de Evaluare Națională. Acest efort comun reflectă angajamentul autorităților locale pentru îmbunătățirea calității educației și sprijinirea elevilor în atingerea potențialului lor maxim în cadrul sistemului de învățământ.