ION ȘTEFAN: Modernizare în pas de melc în guvernarea PSD-ALDE

0
107

În anul în care celebrăm Centenarul Marii Uniri din 1918, românii încă mai merg pe drumuri de țară, prin hârtoape și gropi. Un comunicat al Institutului Național de Statistică ne arată că România își modernizează drumurile existente în pas de melc, fără a mai pune la socoteală că guvernanții noștri nu sunt în stare să facă vreun kilometru nou de autostradă. Așa se face că într-un an de zile, lungimea drumurilor modernizate din România a crescut cu doar 2,9% în anul 2017 comparativ cu 2016. La o sută de ani de Românie modernă ne ”lăudăm” că din numărul de kilometri de drumuri publice, o treime sunt ulițe ca pe vremea bunicilor și străbunicilor, din pământ și piatră. Mai mult, nu avem nici măcar jumătate din rețeaua de drumuri modernizată!  În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită, mai arată INS.

Se întâmplă în țara europeană în care un kilometru de asfalt costă cât nu face, iar deteriorările de pe porțiunile de autostradă abia inaugurată arată acest lucru. Cu alte cuvinte, guvernanții își permit luxul de a construi scump și prost, în defavoarea României care, în 2018, încă mai merge prin colb.

La sfârșitul anului trecut, din totalul de 86.099 kilometri de drumuri publice, 17.654 km (20,5%) erau drumuri naţionale, 35.149 km (40,8%) drumuri judeţene şi 33.296 km (38,7%), drumuri comunale.

Din totalul drumurilor naţionale, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene și numai 4,3% (763 km) autostrăzi. Moldova, în continuare, este codașă, fiind singura regiune istorică a României care nu este ”unită” prin autostrada nici cu Țara Românească și nici cu Transilvania. Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi şi un neverosimil 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi. Drumurile judeţene sunt în proporţie de 38,7% drumuri modernizate și 41,3% dintre drumurile comunale sunt drumuri pietruite.

Ponderea cea mai redusă de drumuri publice, între regiunile de dezvoltare ale României, o regăsim, din păcate, în regiunea de Sud-Est, care cuprinde și județul nostru. Rețeaua de drumuri publice din Vrancea însumează în jur de 600 kilometri de drumuri județene, aproape 500 kilometri de drumuri naționale și alți 600 kilometri de drumuri comunale. Tot la capitolul ”laude”, Vrancea deține și un drum național de pământ!

Din păcate, starea drumurilor pe care circulăm se reflectă în gradul de dezvoltare a județului și în numărul de victime de pe șosele!

Deputat Ion Ștefan

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.