Legea RCA ar putea fi modificată! Despăgubirile vor fi făcute cash iar păgubitul își va putea repara mașina unde dorește! Ce spun experții!

0
363

Noua lege a RCA a trecut de Senat și va intra săptămâna viitoare, pe 2 mai, în Camera Deputaților, for decizional. Pe lângă alte modificări ale proiectului de lege, se propune ca despăgubirile să fie plătite de societățile de asigurări direct păgubitului, în cash, și nu service-ului, acesta fiind eliminat definitiv din circuit. Cu alte cuvinte, în urma unei evaluări, omul primește banii de la asigurator și se va duce unde dorește suflețelul său să-și repare mașina. Deși firmele de asigurări au fost cele care au susținut și au introdus pe piață metoda de plată către service, acum acestea sunt de părere că metoda ar trebui desființată întrucât ar lăsa piața mai liberă, clientul ar fi ferit de publicitatea înșelătoarea iar asiguratorii nu ar mai fi obligați să plătească și costurile suplimentare impuse de service-urile auto. de cealaltă parte a baricadei, asociațiile de consumatori, atelierele de service și organizațiile de transportatori sunt convinse că noile modificări le-ar înlesni asiguratorilor posibilitatea de a nu achita TVA-ul, ceea ce ar însemna evaziune fiscală, iar cetățenii ar putea ăncasa banii fără să mai repare mașina sau să o repare la costuri mult mai mici, restul de bani păstrându-l în buzunar.

În altă ordine de idei, unii dintre brokerii de asigurări consideră că modificările aduse legii RCA nu vor rezolva problemele din piață. „Este cu dus și întors. Dacă facem o analiză față de toate reclamațiile existente la ASF sunt câteva ale service-urilor sau ale altor instituții și majoritatea sunt ale persoanelor fizice. O astfel de lege nu face altceva decât să mute bâlciul de la service-uri – diverse asociații de transportatori și societățile de asigurări , la societățile de asigurări și persoana fizică. Adică tot persoana fizică va fi cea care va avea de suferit. Practic, ce se vrea acum nu este nimic nou pentru că și la momentul actual există două variante de despăgubire: 1 – păgubitul merge la un service auto, de regulă îndrumat de societatea de asigurări, își repară mașina și după aceea pleacă și nu-l mai interesează când își primește serviceul banii și 2 – , variantă agreată de client, repararea mașinii în regie proprie, atunci când cetățeanul este despăgubit în proporție de 90% cu suma din devizul încheiat inițial, din care se scade TVA-ul. Cele două variante au avantaje și dezavantaje și sunt alese de client în funcție de interese. Adică oricare dintre părțile implicate (societate de asigurări, service, păgubit) încercă să obțină un avantaj financiar din toată chestiunea. Cert este că modificările aduse acestei legi nu vor rezolva problemele din piață, acestea vor fi soluționate atunci când costurile reale cu reparația unei mașini în service vor fi plătite de societățile de aigurări”, ne-a spus brokerul de asigurări Costel Hanță.

 

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.