Acum două zile, primarul Focșaniului ne anunța mândru pe Facebook, cu pieptul bombat corespunzător să-i sară bumbii de la cămașă, că „a demarat lucrările de amenajare a pistei de biciclete pe Bulevardul Unirii” și că „în prima etapă va fi scoasă piatra cubică de pe sensul de circulație unde va fi realizată pista de biciclete. În paralel cu aceste lucrări vom începe remontarea pietrei cubice de pe carosabilul din zona centrală a Municipiului Focșani.” Practic, edilul a zdrobit și ultima speranță din inimile șoferilor că centru târgului va fi reasfaltat, astfel încât să nu mai rupem inutil mașinile pe porțiunea pavată cu piatră cubică. De altfel, nu trebuie să fii mare arhitect ca să-ți dai seama că întreg proiectul de „modernizare” a centrului orașului Focșani nu a fost decât o glumă sinistră marca PeSeDe. S-au aruncat pe fereastră sute de mii, milioane de euro iar rezultatul ne rânjește în față ca afișele lui Iliescu din ’92. Adică, este clar pentru toată lumea că proiectul a fost o bătaie de joc și că amenajarea unui tronson din Bulevardul Unirii cu piatră cubică este un fabulos „meșteșug de prostie”, o idee de neimaginat chiar și pe timpul lui Ceaușescu. De altfel, fostul viceprimar al orașului, Tudorel Trofin, a remarcat corect că „Acel sector din Bulevardul Unirii trebuia asfaltat, fără pavele. Argumentele sunt mai multe, amintesc doar lipsa zgomotului de rulare, lipsa prafului, ușurința folosirii de către copii în zilele de weekend a bicicletelor mici, trotinetelor, dacă tot le-am interzis accesul în parcuri și pavimentul din Piața Unirii este o capcană pentru ei!!! Motivul instalării inițiale a pavimentului era o zonă pietonală care nu poate deservi doar ocazional acestui scop, deci inutil.” Acum, când are șansa reală de a repara neajunsurile făcute orașului de „vizionarii” săi colegi de partid și ar putea REasfalta bulevardul, Misăilă procedează în stilul caracteristic: scoate piatra cubică veche și o înlocuiește cu alta nouă, afacere care costă puțin peste 160.000 de euro! De ce? Ei, asta este o întrebare de 1.000 de puncte la care pot răspunde doar edilul și firma care execută lucrările, SODACO, una dintre preferatele actualei administrații locale. Atârnat de proiectul „Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale” ca musca de hârtia Zeppelin, Misăilă se pregătește de un nou „rasol” edilitar, lucru care n-ar mai mira pe nimeni după dezastrul din oraș. Omul pare hotărât să ne târască înapoi în evul mediu și între soarta pe care o va avea Focșaniul în următorul deceniu și „geniul pustiu” al unui funcționar cu mânecuțe nu stă decât cea de pe urmă înțelepciune a cetățeanului aflat în fața urnei de vot, la localele din 2024.