Ministerul Învățământului a finalizat un studiu privind percepția elevilor, părinților, profesorilor și directorilor instituțiilor de învățământ asupra organizării pe module a anului școlar, după primul an de implementare. Concluziile trase în urma acestui demers reflectă opinii divergente în rândul participanților, evidențiind preferințele dar și reticențele privind noua structură a anului școlar.
Potrivit studiului, 61% dintre elevi exprimă o preferință clară pentru organizarea anului școlar pe intervale de cursuri/module. Aproximativ 70% dintre aceștia doresc menținerea acestei structuri și în anii următori, subliniind avantajele pe care le-au resimțit în primul an de implementare.
Cu toate acestea, părinții se arată mai rezervați în ceea ce privește organizarea pe module. Jumătate dintre părinții consultați consideră că anul școlar structurat în două semestre reprezintă o opțiune mai potrivită pentru copiii lor. În contrast, 36% dintre părinți susțin organizarea anului școlar în cinci module, cu medii calculate la final de an.
Profesorii, în schimb, împărtășesc în mare măsură perspectiva elevilor, susținând că modificarea structurii școlare a adus beneficii semnificative în ceea ce privește evaluarea elevilor. 80% dintre aceștia consideră că presiunile resimțite anterior, în special în perioada încheierii semestrului, au fost reduse semnificativ. Mai mult, 45% dintre profesori pledează pentru menținerea actualului model de organizare a anului școlar.
Într-un alt registru, directorii unităților de învățământ observă beneficii majore ale organizării pe module la nivelul stării de bine a elevilor. Potrivit studiului, 60% dintre directori cred că actuala structură a anului școlar contribuie semnificativ la îmbunătățirea atmosferei școlare.
Cu toate acestea, dezbaterea cu privire la forma optimă a anului școlar nu pare să fi ajuns la un consens. Ministerul Educației va continua să analizeze datele și feedback-ul primit, urmărind să găsească un echilibru între preferințele elevilor și reticențele părinților pentru a asigura o experiență școlară cât mai benefică pentru toți actorii implicați.