Pistele de biciclete din Focșani – o tichie de mărgăritar în valoare de 2,5 milioane de euro?

1
429

Dacă Adrian Năstase a cheltuit 167,5 milioane de euro, bani de la bugetul statului și dintr-un împrumut extern, iar Elena Udrea 30 de milioane de euro din fonduri europene pentru construirea unor săli de sport de-a lungul și de-a latul patriei, acum primarii localităților din țară construiesc pe rupte piste de biciclete. A devenit o modă, un soi de hobby pentru toată lumea, de la unii care se transformă în ardei umpluți atunci când se îndeasă răsuflând din greu în costumul mulat, și până la alții care se mențin în formă. Europa este dispusă să dea bani pentru piste de biciclete… și ce ar putea fi mai potrivit pentru România decât acest lucru? Noi, românii, întotdeauna am avut grijă să purtăm cu mândrie pe cap tichia de mărgăritar. Prin mult prea trâmbițatul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt prevăzuți nu mai puțin de 3.000 de kilometri de piste pentru biciclete ce ar urma să fie realizate pe baza unui buget de 250 de milioane de euro. Întrebarea lucidă, însă, este câți dintre noi folosesc, de exemplu, bicicleta ca să facă naveta la serviciu? Dacă ne uităm în orașele mari din România vom constata că dezideratul unora de a vedea că românul renunță la mașină ca să-și ia gacica pe portbagaj este pură utopie. Revenind, Focșaniul nu putea lipsi din această schemă, astfel că municipalitatea a anunțat că va investi 12 milioane de lei (aproape 2,5 milioane de euro) pentru „Dezvoltarea reţelei de piste dedicate circulaţiei bicicletelor, implementarea unui sistem de bike-sharing”. Primarul ne asigură că în câțiva ani Focșaniul va respira prin cei 20 de kilometri de piste ce vor împânzi urbea în toate direcțiile. Într-o primă fază vor fi amenajați 4 kilometri după cum urmează: Bulevardul Gării – lungime 612 metri, cu două piste de biciclete, câte una pe fiecare parte a bulevardului, cu lățime de 1 metru și amplasare pe trotuar; strada Republicii – lungime 877 metri, piste de biciclete în dublu sens, amplasate pe carosabilului străzii; strada Maior Gh. Pastia – lungime 262 metri, piste de biciclete în dublu sens, amplasate la nivelul carosabilului străzii; Bulevardul Brăilei – lungime 770 metri, piste de biciclete în dublu sens, amplasate pe primii 690 metri la nivelul carosabilului străzii iar pe restul traseului pista urmează a fi amplasată la nivelul trotuarului stâng al străzii; strada Mare a Unirii – lungime 534 metri, piste de biciclete amplasate pe trotuare; strada Aurora – lungime 212 metri, piste de biciclete în dublu sens, amplasate la nivelul carosabilului străzii; strada Ana Ipătescu – lungime 399 metri, piste de biciclete în dublu sens, amplasate la nivelul carosabilului străzii. Evident, ca să nu se plictisească singurele, cele 285 de biciclete și 16 triciclete vor fi însoțite de 30 de stații de închiriere. Totul este inteligent, ca în secolul XXI, cu GPS, WiFi, NFC, SMS și alte alea. Stații de bicicletă vor fi amplasate în cele două cartiere ANL din Focșani, în Piața Unirii, Piațeta Teatru, Piațeta Gării, Piațeta Milcov, în zona Parcului Bălcescu, zona Parcului Bahne, la Autogara Focșani, la Serviciul de Evidență a Populației (Vamă), în zona Sălii Polivalente, la Mausoleul Eroilor din Sud. În regulă, am putea spune, dar ce te faci că în Focșani problema locurilor de parcare și cea a aglomerației din trafic nu au fost rezolvate. După cum poate ați văzut, unele dintre arterele pe care se vor realiza piste de biciclete sunt și așa „ocupate” peste măsură cu misiunea de a suporta fluxul continuu de mașini iar trotuarele par adesea neîncăpătoare. De-a lungul a celor 32 de ani nimănui nu i-a trecut prin cap (ori nu i-a păsat) că Focșaniul va ajunge așa de aglomerat, sufocat de numărul mașinilor care nu mai au loc pe stradă. Probabil că edilul a găsit o soluție strălucită care-i va asigura un loc în Cartea Recordurilor, o rezolvare dibace la problemele enumerate mai sus. Greu de crezut totuși că proiectul, odată finalizat, își va îndeplini și scopul pompos din dosar: „să faciliteze dezvoltarea durabilă a comunității noastre.”

Revelion 2023 SARA Events
Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

1 COMENTARIU

  1. Principalul obiectiv este ca banii europeni să ajungă la firmele agreate. Restul nu contează. Dacă progresiștii de la UE ar fi dat bani pentru elice montate în dos, Misăilă ar găsi o firmă care sa le producă și o alta de PR care să ne convingă să ne montăm elice pe cur ca să ne încărcăm ecologic telefonul. Asta este demența UE, banii pe care îi dăm la UE nu sunt condiționați de nimic dar de luat putem lua bani doar pentru tâmpenii comandate de la Bruxelles.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.