Nicușor Halici, președinte al PSD Vrancea și prefect în funcție, a pus la cale o strategie prin care să se poată folosi de banii localităților pentru a puncta electoral. Sub pretextul „dezvoltării comunelor vrâncene”, Halici este personajul principal într-o serie de materiale video realizate în comunele conduse de primari ai partidului pe care acesta îl conduce. Mai exact, în mai puțin de două luni, șase primării PSD din județul Vrancea au achiziționat prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) servicii media de informare și publicitate în valoare totală de 30.000 de lei (6.000 de euro).
La prima vedere nu pare o sumă exorbitantă, însă trebuie să avem în vedere două chestiuni. În primul rând, numărul primăriilor care au contribuit este mult mai mare, o parte dintre ele evitând achizițiile prin SEAP, preferând ca „donațiile” să fie făcute în mod direct prin încheierea unui simplu contract de publicitate. În al doilea rând, o scurtă analiză arată faptul că, unele administrații locale PSD nu au cheltuit niciodată asemenea sume pe contracte de publicitate.
Acest aspect indică faptul că actualul președinte al PSD Vrancea este disperat să acumuleze capital electoral în încercarea de a evita repercusiunile unui fiasco la alegerile de anul viitor. Cu toate că nu s-a pronunțat în mod public, cel mai probabil, Nicușor Halici va fi împins de la centru să candideze la funcția de președinte al Consiliului Județean Vrancea. O eventuală înfrângere ar însemna pentru Nicușor Halici debarcarea sa din fruntea PSD Vrancea și imposibilitatea de a mai accede în Parlamentul României. Și pentru că „obrazul subțire cu cheltuială se ține” la campania de promovare contribuie și filiala PSD Vrancea sponsorizând aceleași postări de pe pagina de socializare a politicianului Nicușor Halici.