PROIECT: Vânzările de bunuri și prestările de servicii prin intermediul marketplace-urilor vor fi verificate de ANAF

0
139

Un proiect pus în dezbatere de Ministerul Finanțelor va da dreptul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) să verifice activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri. Raportarea va fi făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul va transpune la noi directiva europeană supranumită Directiva DAC7. Conform proiectului de OG, prevederile referitoare la viitoarea obligație de raportare va obliga companiile care sunt operatori de platforme online să raporteze anual la ANAF activitatea comercianților și prestatorilor, fie că sunt persoane fizice sau juridice. Raportarea în sine se va face anual, până la data de 31 ianuarie, pentru anul anterior. Raportarea va face referire la activitatea comercianților și prestatorilor (persoane fizice sau juridice) care se folosesc de platforme online pentru:

  • vânzarea de bunuri;
  • prestarea de servicii personale (conform proiectului, asta înseamnă un serviciu care implică o muncă pe bază de intervale de timp sau sarcini, prestată de una sau mai multe persoane care acționează fie independent, fie în numele unei persoane fizice/juridice, realizată la cererea unui utilizator, fie online, fie offline, după ce a fost facilitată prin intermediul unei platforme online);
  • închirierea de bunuri imobile, inclusiv rezidențiale și comerciale, precum și de orice alte bunuri imobile și spații de parcare;
  • închirierea de mijloace de transport.

Practic, operatorii de platforme online vor fi obligați să facă analize anuale pentru a-și da seama pentru ce comercianți și prestatori trebuie să raporteze la ANAF activitatea derulată. În acest proces, vor fi adunate informații precum denumire, nume, adresă, sediu, număr de identificare fiscală, cod de TVA, număr de înregistrare în Registrul Comerțului, tranzacții derulate și sume încasate. Toate aceste informații vor ajunge apoi la ANAF prin raportările anuale depuse de firmele care gestionează marketplace-uri.

Din nota de fundamentare a proiectului de OUG reiese că, ANAF va putea să identifice mai ușor evazioniștii și să calculeze corect impozitele și taxele datorate statului. Raportările făcute anual vor include atât operațiunile transfrontaliere, cât și cele de la nivelul României.

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.