Proiectul drumului expres Focșani -Brăila deblocat și repus în strategia proiectelor de infrastructură rutieră

0
513

Proiectul drumului care va face legătura între Foșcani și Brăila a fost deblocat după ce la începutul lunii septembrie a anului trecut, fostul ministru al Transporturilor a decis să renunțe la construirea de două drumuri expres. Cătălin Drulă declara anul trecut că cele două drumuri expres care leagă Brăila de Focșani și Buzău, nu sunt fezabile și există riscul să nu fie finanțate. Asta după ce CNAIR a cheltuit aproximativ 30 de milioane de lei pe studii de fezabilitate. Zilele trecute, proiectul drumului expres Focșani – Brăila a fost deblocat și repus pe lista de priorități în Programul investițional 2021-2030, program ce stabilește strategia de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră pentru perioada 2021-2030. „O veste bună pentru Vrancea și Moldova de sud! Drumul expres Focșani-Brăila, deblocat și repus în Programul investițional 2021-2030, program ce stabilește strategia de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră pentru perioada 2021-2030. Cu toate că în luna septembrie 2020, la Prefectura Vrancea, în calitatea mea de atunci de demnitar în cadrul Guvernului liberal condus de Ludovic Orban, am prezentat în cadrul unei dezbateri publice variantele de lucru pentru acest drum expres, la care au participat proiectanții și reprezentanții UAT-urilor de pe traseu, ministrul Transporturilor de la USR Cătălin Drulă a tras pe linie moartă acest proiect. Am reușit, prin discuții cu reprezentanții Companiei de drumuri și din Ministerul Transporturilor, să readuc în atenție acest proiect de infrastructură util pentru Moldova de sud, de conectivitate în zona Focșani-Galați-Brăila și, mai departe, spre Dobrogea”, a scris fostul ministru al Dezvoltării în Guvernul Orban, deputatul Ion Ștefan. Denumit generic „Milcovia Expres”, șoseaua care va lega Focșaniul de Brăila va avea o lungime de circa 76 de km și un cost estimat de circa 297 milioane de euro. Dacă vor fi păstrate specificațiile descrise iniția în Master Planul de Transport, drumul expres Focșani-Brăila va avea 2×2 benzi de circulație, cu o lățime de 3,5 m pentru fiecare bandă, zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5 m acostament consolidat. „Vă voi ține la curent cu evoluția acestui proiect, extrem de important pentru noi, așa cum voi face și cu proiectul major de infrastructură pentru Vrancea și toată Moldova, de altfel, autostrada A7. Să avem drumuri bune!”, a mai transmis Ion Ștefan.

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.