Proiectul Erasmus+ de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” a ajuns la final

0
126

Proiectul realizat cu sprijinul Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+ de Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani a ajuns la final. Unitatea de învățământ a organizat la începutul acestei săptămâni conferința finală de informare şi diseminare a rezultatelor proiectului „Implică-mă şi voi învăța: o abordare multidimensională în prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi abandonului şcolar”, nr. referinţă: 2018-1-RO01-KA101-047467.

Proiectul realizat cu sprijinul Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus + Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare a personalului din educația școlară, s-a derulat în perioada 1.09.2018 – 31.08.2020 și a avut ca scop dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de elaborare și implementare a unui sistem integrat de măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și intervenție specifică în cazul copiilor cu risc de abandon școlar.

Activitățile de formare internațională, la care au participat 8 cadre didactice din cadrul Colegiului Tehnic „ Edmond Nicolau” au fost:

  • ”Preventing early school dropout-a challenge for every teacher”, furnizat de Euroteach ITL INSTITUTE din Turcia (10-19.06.2019 – Paris, Franta),  obiectivul cursului a fost familiarizarea participanților cu conceptul de ”early school leaving ESL” și mecanismele de prevenire a abandonului școlar prin învățare;
  • ”School&family: a constructive relationship that contributes to the prevention of school dropout” furnizat de CCEMS din Portugalia (21-27.07.2019 – Leiria, Portugalia) – cursul a permis profesorilor participanți descoperirea de metode și strategii pentru eficientizarea comunicării cu părinții și dezvoltarea competențelor de soluționare a problemelor de comunicare personală și instituțională cu părinții;
  • ”Preventing early school leaving” furnizat de Skupina Primera din Slovenia (4-10.08.2019 – Ljubljana, Slovenia) a prilejuit familiarizarea profesorilor cu metodologia BASE-Building Authentic Self-Esteem (Construirea stimei de sine autentice) utilizată în școli din Slovenia pentru a combate eșecul în educație;
  • ”Creative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning society” furnizat de Quarter Mediation din Olanda (13-19.10.2019 – Assen, Olanda) a oferit participanților posibilitatea de a experimenta noi metode de predare-învățare utilizate pentru a preveni părăsirea timpurie a școlii și pentru a motiva elevii să finalizeze învățământul obligatoriu.

” În cadrul proiectului  a fost organizat online, pe 28.05.2020, un workshop cu tema:  “Aplicarea metodelor inovative în educație ce contribuie la motivarea elevilor și care au ca efect reducerea absenteismului/abandonului școlar”. Cu această ocazie,  cei 8 profesori participanți la activitățile de formare internațională, au împărtășit colegilor, modul în care au aplicat la clasă noi metode de predare-învățare cu scop motivațional și de prevenire a abandonului școlar. O altă temă importantă, abordată în cadrul workshop-ului, a fost cea legată de parteneriatul  școală-familie-comunitate, parteneriat ce trebuie văzut ca o componentă esențială în organizarea școlii și a clasei de elevi. Echipa de proiect a  elaborat următoarele 3 instrumente de lucru pentru profesori: ghidul didactic „Motivaționarea învățării”, suportul de curs destinat cadrelor didactice ”Metode europene de predare – învațare. Programe de formare parentală” și  ghidul metodologic  ”Exemple de bune practici inovative  în motivarea învățării”. Aceste instrumente  și toate detaliile despre activitățile derulate  se pot accesa pe site-ul proiectului (detalii AICI) ”, a declarat, prof. Alexandru Mădălina, responsabilul de proiect.

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.