Se urnește Programul „Rabla local”! Pe 24 martie se deschide sesiunea de înscriere pentru primării!

0
567

Cei care au mașini mai vechi de 15 ani și vor scape de ele contra cost s-ar putea să-și vadă visul cu ochii în această primăvară. Mult trâmbițatul program „Rabla local”, așteptat să înceapă încă din vara anului 2022, ar putea demara la sfârșitul acestei luni – începutul lunii viitoare. Ministrul Mediului a anunțat că peste două săptămâni, adică pe 24 martie, se deschide programul de înscriere pentru primării iar la finalizarea listelor și semnarea contractelor de finanțare se deschide și aplicația pentru cetățeni. Bugetul alocată pe întreaga țară este de 240 de milioane de lei, fiecare primărie urmând să participe cu 20% din suma alocată pentru achiziționarea fiecărei rable, restul fiind achitat de Agenția Fondului pentru Mediu. Practic, din cei 3.000 de lei pe care-i va primi cetățeanul pe rablă, 600 de lei reprezintă contribuția bugetului local. „În 15 zile deschidem înscrierea pentru primării în acest program. După ce se finalizează lista acestor Unităţi Administrativ-Teritoriale şi se semnează electronic contractele de finanţare, deschidem aplicaţia pentru cetăţeni. Avem un buget de 240 de milioane de lei pentru acest program. Bugetul va fi completat cu un procent de 20% din totalul de 100% din partea autorităţilor locale. Adică, 2.400 lei se vor plăti din bugetul AFM, iar 600 de lei se vor plăti din bugetul local. Astfel, beneficiarul va primi un total de 3.000 lei pentru fiecare maşină mai veche de 15 ani şi care va fi casată, va fi predată pentru reciclare”, a declarat presei ministrul Tanczos Barna. Potrivit regulilor stabilite, primăriile pot obține bani pentru un număr fix de rable, în funcție de populația localității, astfel:

– 50 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie sub 5.000 de locuitori

– 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori

– 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori

– 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori

– 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

Dacă ne raportăm la cifrele amintite, Focșani ar primi fonduri pentru 1.000 de rable, Adjud și Mărășeti pentru 500 iar Panciu și Odobești doar pentru – 100.

 

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.