O firmă de cercetări sociologice, Cult Research, a efectuat un studiu detaliat pentru a evalua impactul propunerii Guvernului de a taxa cu CASS 10% valoarea tichetelor de masă acordate angajaților. Rezultatele acestui sondaj dezvăluie că mai mult de jumătate dintre companiile care oferă tichete de masă vor lua măsuri pentru a face față noilor implicații fiscale. Conform datelor obținute de la 405 firme private din întreaga Românie, cu o marjă de eroare de 4.9%, 57% dintre antreprenori au indicat că vor lua măsuri pentru a reduce sau pentru a opri creșterea valorii nominale a tichetelor de masă oferite angajaților. Această decizie vine în contextul în care Guvernul a propus majorarea valorii tichetelor de masă de la 30 de lei la 35 de lei începând cu 1 august și ulterior la 40 de lei începând cu 1 ianuarie 2024.
„Propunerile fiscale recente au generat o reacție puternică în rândul mediului de business din România. Companiile au început să analizeze cu atenție impactul acestor schimbări asupra modelului lor de beneficii extra-salariale”, a explicat Alexandru Zodieru, Managing Partner la Cult Research. Studiul mai arată că 33% dintre antreprenori intenționează să păstreze aceeași valoare nominală a tichetelor de masă, în timp ce aproximativ 23% dintre angajatori iau în considerare reducerea valorii nominale a bonurilor acordate angajaților. În plus, aproximativ jumătate dintre firmele participante la sondaj analizează posibilitatea majorării prețului final al produselor sau serviciilor pe care le oferă în cazul în care taxa cu CASS 10% pentru tichetele de masă va fi introdusă. Studiul mai arată că, în special în cazul sectorului IMM-urilor, există posibilitatea ca un număr semnificativ de antreprenori să renunțe la acordarea tichetelor de masă ca parte a pachetului de beneficii acordat angajaților, dacă măsura de taxare suplimentară va fi implementată sau majorată.