Consilierii liberali, interesați să stabilească prin vot în ce birouri își vor desfășura activitatea viceprimarii municipiului

0
253

A început bine ședința extraordinară a Consiliului Local Focșani din această după-amiază, pe lângă ordinea de zi deja cunoscută fiind propuse și alte două proiecte, unul chiar pentru a stabili odată pentru totdeauna unde își vor desfășura activitatea viceprimarii municipiului. Nu ce vor face concret doamnele viceprimar, ci la ce etaj și în ce camere. Ideea a venit din partea consilierului liberal Costel Bîrsan, deja pe marginea subiectului privind mutarea cabinetelor viceprimarilor la parter fiind făcute o serie de discuții în această săptămână. Drept urmare, pentru că în acest mandat doamnele viceprimar nu au urcat la etaj ci au fost îndrumate în birouri la parter, Bîrsan a propus un proiect de hotărâre privind stabilirea destinației birourilor din Primăria Focșami, pentru organizarea cabinetelor viceprimarilor, respectiv camerele 107, 108, 109 și 110. Ca o paranteză, camerele 107 și 108 erau corespondentul biroului fostului viceprimar Marius Iorga, iar 109 și 110 ale fostului viceprimar Ionuț Mersoiu. Și primarul Cristi Valentin Misăilă a propus un proiect suplimentar, care are legătură cu acordarea de anumite facilități fiscale, însă acesta nu a stârnit discuții, spre deosebire de cel propus de Costel Bîrsan. Aceasta pentru că proiectul asumat de liberal nu avea în spate raportul serviciului de specialitate din cadrul Primăriei Focșani, așa cum prevede legea, aspect asupra căruia a atras atenția secretarul general al municipiului. Or tocmai acest raport lipsă a fost mărul discordiei, liderul de grup al PNL, Nicu Tănase, cerându-i acesteia explicații. „Să justifice de ce nu își îndeplinește obligațiile legale, pentru a face raportul la acest proiect, potrivit Codului administrativ. Mie mi se pare că nu respectă legea. Lucrurile nu vor rămâne așa”, a spus acesta, opinând totodată că la multe proiecte nu a fost respectată legea. Așa că a dorit să asculte explicații de la Marta Ghiuță, „care a primit un proiectul în această dimineață și nu i-a facut raportul”. Aceeași solicitare a venit și de la Costel Bîrsan, însă secretarul general al municipiului a atras atenția că justificări va da doar organelor în drept, dacă i se va face plângere, sau persoanelor cărora li se subordonează, dacă i se va solicita asta. „UAT înseamnă Consiliu Local și Primărie. Noi am fost trimiși de alegători să îi reprezentăm. Refuzând, încercați să dați o palmă cetățenilor. Nu se cade să refuzați o justificare cerută de consilierii locali”, a spus Bîrsan, moment în care Marta Ghiuță a spus că va răspunde, dacă i se va solicita, dar nu în timpul ședinței. „Vă rog să nu mă angrenați într-o dispută politică. V-am citit din lege, raportul de specialitate nu e întocmit de secretarul general al Unității Administrativ Teritoriale, ci de compartimentul de specialitate care are un termen. Pentru alte detalii, faceți scris și răspund nu e nicio problemă”, a asigurat aceasta. În final, s-a supus la vot introducerea proiectului pe ordinea de zi, rezultatul fiind de 10 pentru și 8 împotrivă.

 

Dacă ai fost martorul unui eveniment care ar putea deveni o știre, ne poți contacta pentru a trimite sesizări, fotografii sau imagini video, pe adresa de email: redactie@jurnaldevrancea.ro, pe WhatsApp 0770 430 588 sau pe contul nostru de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul dvs.
Numele dvs.