Autostrada Moldovei A7, unul dintre cel mai avansat proiect de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei începe să prindă contur. Primul tronson din A7 a fost construit (circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă), însă în afară acel tronson, autostrada A7 înseamnă o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare în ultimii ani. Vorbim aici despre sectoarele de autostradă de la Ploiești (Dumbrava), de la Buzău, de la Focșani, de la Bacău, de la Pașcani, și de la Suceava până la Siret. În total vor fi aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud, autostradă care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2-E85. Banii pentru construcția celui mai mare proiect de infrastructură rutieră din România vin odată cu finanțarea prin PNRR. Autostrada Moldovei (A7) ar trebui complet finalizată până în anul 2026, și asta pentru a nu a pierde banii europeni. Pe două dintre tronsoanele autostrăzii care va lega Capitala de nordul Moldovei au fost deja deschise șantiere, iar pe alte patru loturi au fost semnate contractele de execuție.
- Joi, 11 august 2022, s-a dat startul lucrărilor și pe lotul 2, adiacent, de la Mizil la Pietroasele (DJ 203G), cu o lungime de 28,35 km. Constructorul este asocierea de constructori români și bulgari, SC CONI SRL – TRACE GROUP, tot cu termen de execuție de 20 luni, pentru un proiect cu 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, 2 spații de servicii de tip S1 (stânga/dreapta). Valoarea contractului este de 1,249 miliarde lei, fără TVA.
- Luni, 22 august 2022, s-a dat oficial startul construcției pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, cuprins între Dumbrava (Autostrada A3 București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C), cu o lungime de 21 km. Aici asocierea italiano-română Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Project Management are 20 de luni pentru a finaliza toate lucrările, inclusiv 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare. Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA.
- Marți, 6 septembrie 2022, la Focșani, au fost semnate contractele de execuție pentru două loturi din A7 Buzău – Focșani. Din cele patru loturi dintre Buzău și Focșani, pe Lotul 1 și pe Lotul 4 nu au existat contestații depuse după anunțarea câștigătorului. Este vorba despre Lotul 1 de la Buzău la Vadu Pașii și Lotul 4 de la Mândrești – Munteni în Focșani Nord. Cele două contracte au fost câștigate de constructorul român Dorinel Umbrărescu, a cărui companie (Spedition UMB) este una dintre cele mai mari companii de construcții de drumuri din România. Tronsonul 1 din autostrada Buzău-Focșani are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord) are cu o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA). Constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor, perioada de garanție a lucrărilor fiind de 10 ani de zile.
Care este traseul din județul Vrancea al Autostrăzii A7
- Tronsonul 1 (km 0+000 – km 35+600), între Focșani și Domnești Târg – lungime 35,60 km;
Traseul Autostrăzii Focșani – Bacău se desprinde după Nodul Rutier de tip B din proiectul Autostrăzii Buzău – Focșani, nod amplasat în nordul municipiului Focșani, se dezvolta la Nord-Est de localitatea Petrești, se îndreaptă spre Nord, iar la Sud de comuna Garoafa își schimbă orientarea spre Vest, traversând, DN 2, canalul Siret – Bărăgan și magistrala de cale ferată CF 500, după care se îndreaptă în direcția Nord, traversând râul Putna și zona localităților Putna Seacă și Bizighești, dispuse pe partea dreaptă, și Igești și Pătrășcani, pe stânga. După supratraversarea DJ 205E, traseul își continuă desfășurarea pe direcția Nord, paralel cu CF500 și DN 2, traversează râul Sușița și intersectează DN 2 L Tișița – Panciu. Traseul autostrazii ocolește pe la Vest orașul Mărășești, traversează CF 507 Mărășești – Panciu și DJ 205I Mărășești – Panciu, apoi DJ 204E Panciu – Haret – Mărășești – DN 24. După traversarea râului Zăbrauți, traseul deviază ușor spre Nord – Est, apropiindu-se de DN 2 și urmând o direcție paralelă cu acesta, spre Nord. După intersecția cu DC 37 și traversarea râului Carecna, sunt ocolite prin Vest localitățile Pufești și Domnești Târg, fiind traversat DJ 205H Domnești Târg – Păunești.
- Tronson 2: (km 35+600 – km 74+380), între Domnești Târg și Răcăciuni – lungime 38,78 km
După ce este traversat DJ 205H Domnești Târg – Păunești, traseul se îndreaptă spre Est, intersectează DN 2 și CF 500, coboară în albia majoră a râului Trotuș, își schimbă orientarea spre Nord, fiind traversat râul Trotuș cu o structură de cca 650 m și ocolește Municipiul Adjud. Pe lungimea de aproximativ 1,5 km, între km 40+000 – 41+500, traseul interferează cu situl Natura 2000 Lunca Siretului Inferior – ROSPA 0071/ ROSCI 0162. După ocolirea prin Est și Nord a Municipiului Adjud, unde intersectează DJ 119J Adjud – Adjudu Vechi, traseul se desfășoară pe o direcție generală Sud – Nord, paralel cu DN 2 și CF 500, în proximitatea acesteia și ocolește pe la Vest localitățile Adjudul Vechi și Șiscani, intersectând DN 11 A, respectiv DC 19 DN 2 – Șiscani. Traseul continuă între localitățile Sascut și Berești, intersectează DJ 119A Sascut – Berești și DC 102, și se înscrie în fosta albie majoră a râului Siret, fiind traversate o serie de foste meandre și lunci inundabile ale râului, acum transformate majoritatea în exploatații agricole.Traseul se apropie la o distanță de aproximativ 600 m de lacul de acumulare Berești, și la o distanță de aproximativ 375 m de lacul de acumulare Răcăciuni, fiind respectate condițiile Hidroelectrica privind zona de siguranță și zona de protecție a digului. După traversarea DJ 252E Răcăciuni – Dieneț, Tronsonul 2 se încheie, la km 74+380.
Pe traseul Autostrăzii Focșani – Bacău sunt prevăzute 5 noduri rutiere, respectiv: Nod Rutier Tișița, Nod Rutier Pufești (DN 2), Nod Rutier Adjud (DN 11A), Nod Rutier Răcăciuni și Nod Rutier Bacău.
- Tronson 3: (km 35+400 – km 71+500) – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23), cu lungimea 36,10 km;
Traseul se continuă pe direcția Nord, fiind supratraversat de drumul județean DJ 202 la km 35+950 și de drumul comunal DC 1B la km 41+700. La km 45+455 este limita teritorial – administrativă între județele Buzău și Vrancea, traseul întâlnind în continuare DJ 202E la km 47+330, canalul Siret – Bărăgan la km 50+000 și drumul național DN 2N la km 52+500. În dreptul km 53+310, este prevăzut un nod rutier de tip B, proiectat pentru viteza de 60km/h, nod care asigură legătură pe toate direcțiile cu drumul național DN 2N. Traseul, continuă prin Estul localității Slobozia Ciorăști și supratraverseaza drumul județean DJ 205R și pârâul Râmna în dreptul km 63+100. În continuare traseul se continuă pe direcția Nord, supratraversand o serie de canale, râul Milcov la km 69+720 și drumul național DN 23A la km 70+407. Lungimea Lotului 3 este de 36,10 km și se desfășoară între km 35+400 – km 71+500.
- Tronson 4 (km 71+500 – km 82+440) – Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2), cu lungimea 10,94 km.
La km 72+650, este prevăzut un nod rutier de tip B, care asigură legătură cu drumul național DN 23, în zona localității Mândrești. În continuare autostrada Buzău – Focșani, traversează zona inundabilă a râului Putna, între km 73+200 – km 75+800, supratraversează drumurile județene DJ 204D și DJ 205P, la km 75+730 respectiv km 76+268 și continuă în spre partea de Nord a Municipiului Focșani. La km 80+816, autostrada supratraverseaza drumul județean DJ 204E. La km 81+300, este prevăzut un nod rutier de tip B, proiectat pentru viteza de 60km/h, nod care asigură legătura cu drumul național DN2 și Centura de Ocolire din zona de nord a municipiului Focșani, (proiect elaborat de Iptana S.A., în anul 2009). Acest proiect a fost considerat că parte componentă în prezenta investiție, Autostrada Buzău – Focșani și face legătura între drumul național DN 2 și DN 2D.
Pe traseul Autostrăzii Buzău – Focșani sunt prevăzute 6 noduri rutiere de tip B, respectiv:
1. Nod rutier Buzău Nord – km 3+935, la intersecție cu drum legătură cu DN2 și drumul județean DJ 203K, nodul rutier este alcătuit din două sensuri giratorii prevăzute pe drumul de legătură la km 5+650, respectiv 7+750, are prevăzute 4 bretele rutiere, Bretele unidirecționale.
2. Nod rutier Râmnicu Sărat – km 34+875, la intersecția cu DN 22, este un nod rutier de tip trompetă, are prevăzute 4 bretele rutiere
3. Nod rutier Caiata – km 53+293, la intersecția cu DN 2N, este un nod rutier de tip trompetă, are prevăzute 4 bretele rutiere
4. Nod rutier Slobozia Ciorasti – km 62+992, la intersecția cu DJ 205R, este nod rutier de tip semitrefla cu 2 sensuri giratorii prevăzute pe DJ 205R, are prevăzute 4 bretele rutiere
5. Nod rutier Mândrești – km 72+650, la intersecția cu DN 23, nodul rutier propus este format dintr-un pasaj care supratraversează drumul național peste sensul giratoriu oval prevăzut pe drumul național. Acesta este alcătuit din 8 bretele, 4 bretele principale care asigură legătură între Autostrada Buzău – Focșani și sensul giratoriu și 4 bretele secundare care asigură legătură directă de dreapta între bretelele principale și drumul național DN 23
6. Nod rutier Focșani Nord – km 81+300, la intersecția cu care asigură legătura cu drumul național DN 2 și Centură Ocolitoare Focșani Nord, nod tip trompetă are prevăzute 4 bretele rutiere.
Mai jos puteți consulta traseul exact al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) pe teritoriul județului Vrancea.