Licitație cu repetiție pentru reabilitarea Pasajului spre Odobești. Nimeni nu a vrut lucrarea evaluată la 5 milioane de lei

0
123

Primăria Focșani a scos pentru a doua oară la licitație contractul pentru Reabilitarea pasajului de pe strada Mărășești peste magistrala CF 500 Buzău-Mărășești, spre Odobești, după ce la prima încercare niciun antreprenor nu s-a înscris pe SEAP. Suma este aceeași ca în ianuarie,  5.070.980,35 lei pentru lucrări de proiectare și executare, care ar trebui realizate în termen de 12 luni de la data primirii ordinului de începere. Potrivit caietului de sarcini, podul construit în 1976 face într-adevăr parte din tronsonul DN2D, este administrat de Ministerul Transportului și concesionat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă în urmă cu aproape 3 ani a fost dat spre administrare Consiliului Local Focșani. Până acum, pasajul a fost doar expertizat, starea acestuia fiind considerată „nesatisfăcătoare”.

La nivelul acestuia s-au identificat deficiențe funcționale și deficiențe de structură și degradări. Sunt deficiențe privind clasa de încărcare, durata de exploatare aproape depășită, sunt lipsuri de marcaje rutiere, nivelul de întreținere este unul mediu. Principala deficiență a structurii o constituie aspectul estetic, mai ales la fețele laterale ale grinzilor. Cornisele de prindere a parapetului pietonal sunt cu betoane corodate de apele meteorice, stâlpii de elevație prezintă pe suprafețe apreciabile armături oxidate, crăpături la betoanele de la baza stâlpilor și beton exfoliat de câte 5 centimetri, aparatele de reazem sunt înnoroite din cauza dispozitivelor de dilatare distruse, sferturile de con sunt fără cari și casiuri în funcțiune. Rampele sunt fără barieră de protecție între partea carosabilă și trotuare, la muchia talus-platformă este un parapet direcțional, nu pietonal, nu există canalizare pentru apele meteorice, apa șiroind la bordură pe lungimi prea mari. Instalația de iluminat este insuficientă ca putere de iluminat, pe taluze există vegetație medie ca înălțime, îmbrăcămintea asfaltică este roasă și denivelată, dispozitivele pentru rosturile de dilatare sunt distruse, astfel că traficul este îngreunat iar apa meteorică pătrunde corodând intens betoanele și armăturile, parapetul pietonal este intens degradat”, se arată în caietul de sarcini, cu mențiunea că lista deficiențelor este mult mai lungă.

Lucrările necesare sunt de  reparații, tencuieli, vopsirea elementelor pasajului, reabilitarea sistemului de hidroizolație și evacuare a apelor pluviale, dar și înlocuirea rețelei de iluminat, pentru „a asigura reabilitarea pasajului Mărășești și realizarea unor condiții proprii circulației auto și pietonale. Realizarea unei părți carosabile corespunzătoare dar și reabilitarea suprastructurii și a infrastructurii determină reducerea riscului de accidente, reducerea consumului de carburant, reducerea uzurii mașinilor, reducerea poluării fonice și praf degajat în atmosferă, crește condițiile de siguranță și confort ale participanților la trafic”. Planul arată bine, totul este să vină un constructor potrivit: „Lucrările se vor desfășura etapizat, pe câte o bandă, ofertantul având obligația să asigure resursele necesare derulării lucrărilor astfel încât perioada de indisponibilizare a tronsoanelor să fie minimă și circulația pe pod în timpul intervențiilor să nu fie întreruptă”, se mai arată în documentație, cu mențiunea că, după finalizarea lucrărilor, antreprenorul trebuie acorde o garanție de cel puțin 5 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here