Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajare a Teritoriului (CTUAT) Municipiului Focșani au decis viitorul pe termen scurt al câtorva investiții din oraș. În ultima ședință, desfășurată azi, au fost discutate trei documentații pentru aviz de oportunitate, două pentru avizul final al Plan Urbanistic Zonal (PUZ), plus alte trei documentații pentru avizul comisiei CTUAT Focșani. Mai întâi, membrii CTUAT au luat la cunoștință de PUZ-ul pentru Străpungere DN 23 Stația de epurare, respectiv reglementarea unei căi de acces din Drumul Național Focșani-Brăila, în zona serelor de la Mândrești, către Stația de epurare a Municipiului Focșani. Procedura aici a fost una simplă, deoarece legislația prevede că pentru acest tip de documentație – PUZ inițiat de UAT Focșani – nu este nevoie de un vot de oportunitate, astfel încât singurul vot (pozitiv) a vizat limitele propuse ale zonei studiate. Au mai primit ok-ul din partea Comisiei PUZ-urile pentru o stație mixtă de distribuție carburanți, montare skid GPL și construire magazin desfacere cu bar pe Calea Munteniei, construcții care urmează a se ridica pe același teren, însă cu o condiție. Aici, arhitectul-șef al municipiului Focșani a atras atenția investitorilor că este necesară asigurarea unui acces adecvat pentru proprietatea în cauză.
„În continuare, Comisia a dat aviz favorabil pentru obținerea dreptului de concesiune în vederea amenajării de parcare și construire sală de mese și agrement pentru copii în Cartierul Sud, pe bulevardul București nr. 9B și pentru construirea unei magazii metalice pentru depozitarea produselor finite pe bulevardul București nr. 79”, se arată într-un comunicat al Primăriei Focșani. Nu toate discuțiile au avut însă final fericit pentru investitori. De exemplu, a picat pentru a doua oară documentația pentru construirea unor locuințe colective P+2E pe strada Rovine, motivația fiind aceea că în apropiere „cele mai multe imobile sunt case cu cel mult un etaj, iar cele două blocuri ar afecta zona, atât vizual cât și din punct de vedere al traficului rutier”. Membrii Comisiei au mai respins și o altă documentație, care viza închiderea unui balcon dintr-un imobil de pe strada Contemporanului, întrucât „un vot pozitiv ar strica armonia estetică a clădirii”.